Özel insanlar, özel ürünler: Skoba

Burası özel mi özel bir dükkan. Etrafta gördüğünüz defter, ajanda ve fotoğraf albümlerini özel insanlar kendi elleriyle yapıyorlar. Özel insanlar derken? Hayatlarında fiziksel veya zihinsel olarak zorluklar yaşamış insanlardan bahsediyorum.

Ben Skoba‘yı Erasmus’a geldiğimde bir tasarım pazarında keşfetmiştim ve o zaman tezgahlarında sayılı ürünleri vardı. Şimdi ise hem bu güzel dükkanda hem de Dyzajn Market‘te kişilere ve firmalara ürünlerini yaratıyorlar ve satıyorlar. Skoba, Pizza Vende Maria dışında kendimi en evimde hissetim dükkan. Herkes ayrı güler yüzlü ve yardımcı. İngilizce de konuşuyorlar:)

Sosyal sorumluluklarının yanı sıra çevreye karşı da sorumlular. Kağıtlar çevre dostu FSC ve PEFC olup, kapaklardaki materyal upcycle – tekstil okulunda dokunmuş kullanılmayan kumaşlardan, eski gazete, dergi veya takvimlerden.

Aldığımız her ürün bu özel insanların emeğini taşıyor ve siz ürünü kullandıkça da sizin anılarınızı taşıyacak. Ben her yıl ajandamı ve notlarımı ve ilhamlarımı yazacağım not deftelerimi buradan alıyorum. Ve tabi, kağıt kaleme hala düşkün arkadaşlarım için hediyemi de buradan seçiyorum.

Düzenledikleri workshoplarına bir türlü gidemedim. Covid-19 bitince yapmayı planladıığım ilk aktivitelerden.

Skoba‘ya giderseniz mutlaka yorumlara yazın! Siz kendinize ne seçtiniz? Hediye de aldınız mı? Peki ya kendinizi durdurabildiniz mi???

📍 Adres: Ševčíkova 4, 130 00 Praha-Žižkov
📅 Haftaiçi ⌚ 10 am – 7 pm
Instagram hesapları burada.

Yorum bırakın